Thursday 20 August 2015

Paradis

Bohinj blev nu definitivt mitt favoritställe under den här resan. Vi har ännu en vecka kvar att se ställen men jag har svårt att tro att något ställe skulle vinna Bohinj. Igår vaknade vi tidigt, åt morgonmål på hostellet och gick på en liten promenad till butiken längs sjön. Efter det for vi och raftade ca 8 km med en lokal guide och en fransk familj. Det var helt sjukt roligt, vi fick åka med en mini rafting båt på tumis med Pinja så det gick nu lite sådär, men vi var åtminstone bättre än fransmännen som krockade i varenda sten som kom emot haha. Synd att vi inte fick några bilder från det, vyerna längs ån var sååååå fina!
Efter raftingen tog vi en liten lunch paus på hotellet och sedan gav vi oss iväg på en hike som vi trodde att inte skulle vara så lång. Vi hade ingen karta eller nåt så det tog lite längre för oss att hitta rätta vägar. Ungefär halvvägs började det också och regna och till slut även åska och blixtra. Jag tyckte det var mega mysigt men Pinja var livrädd och säkert också lite störd på mig eftersom jag inte tog det seriöst utan bara ville fortsätta gå. Inte för vi skulle ha haft någå bättre alternativ heller. Till slut kom vi fram till en liten söt restaurang där vi åt "risoppa", vi beställde risotto men det var nog mest bara en soppa. Smakade nog bra med varm mat efter att vi blivit dyblöta och frusit. Efter maten övertalade jag Pinja att ännu fortsätta vidare till ett vattenfall även om det öste ner, med det var nog värt det. Jag har tyvärr inte många bilder från telefonen men sätter nog hit dom bättre som jag tagit med kameran sen när jag kommit hem.


Såhär såg vår risoppa ut, smakade bättre än vad det ser ut.


Efter vår hike gick Pinja och sova men jag tog ännu ett dopp i sjön. Försökte hinna simma så mycket som möjligt så jag gick ännu på ett dopp på morgonen efter att vi checkat ut. Åh jag skulle kunna bo i det där vattnet!



No comments:

Post a Comment