Monday 24 August 2015

Itchyyyy

När man reser är det bra att komma ihåg att saker och ting inte altid går enligt hur man planerat. Det är egentligen ytterst sällan något går just precis som man förväntat sig. Därför är det bäst att inte förvänta sig någonting eller åtminstone vara förberedd på ändringar. Vår trip till Tatra Mountains gick alltså inte precis som vi hade tänkt oss. Vi skulle ta tåget från Bratislava till Tatra Lomnica men vi måste byta tåg tre gånger . Första tåget var försenat så vi missade båda andra tågen som skulle ha gått dit. Det slutade i att vi måste ta taxi (som som tur inte kostade mycket) till hotellet. Vi hade alltså bokat via någon discount sida ett rum för 20€ per natt och turns out att det var en lägenhet i ett 4 stjärnigt golf resort med två balkonger med utsikt över bergen. Holy moly vi var excited! Det var redan ganska sent så vi åt bara middag på hotellet och gick tidigt och sova för att orka upp och hikea på morgonen. Nå vi vaknade båda med värsta febern och flunssan och kunde inte göra något överhuvudtaget. Vi spenderade istället dagen i vår lyx lägenhet och sov, läste och chillade. Jag gick ut ett par gånger för att gå till butiken för att ens få lite frisk luft och njuta av fina vyerna men annars mådde man nog ganska pruti. På kvällen tog jag ett bad och "mediterade mig frisk" efter att jag blivit inspirerad av Joe Dispenzas 'You Are The Placebo" bok som handlar om hur man kan bota sig själv av så gott som allt. Efter det mådde jag mycket mycket bättre och kunde inte vänta tills morgonen för att slippa på en liten hike. Oh well... Jag vaknade 2 på natten till att allt kliar. Allt. Klockan 5 tog jag en dusch och blev shockad över hur min hud såg ut. Behöver nu inte gå into too much detail men shit sån plåga det var. Nu sitter vi alltså i tåget påväg till Bratislava för att hitta ett apotek som skulle kunna ge något som hjälper. Jag har ingen aning vad det beror på, kanske nån spindel bitit mig i sömnen..? Eller kanske jag ätit nån mask i sömnen som nu äter mig inifrån..? 

Vi hade ändå en lyckad dinner på balkongen vid solnedgången. Pasta med tomatkross, tomater, tofu, vitlök och rukola. Och oreos till efterrätt.

No comments:

Post a Comment